Лист №195 від 04.11.2016 Міністерству юстиції України щодо відмови у державній реєстрації рішення НКРЗІ «Про затвердження Тарифів на роботи (послуги) ДП «УДЦР», пов’язані з користуванням РЧР та вимірюванням параметрів телекомунікаційних мереж
Міністерство юстиції України
Копія:Державна регуляторна служба України
Вих. №195
від «04» листопада 2016 року
Щодо відмови у державній реєстрації
рішення НКРЗІ «Про затвердження Тарифів
на
роботи (послуги) ДП «Український
державний
центр радіочастот», пов’язані
з
користуванням РЧР та вимірюванням
параметрів
телекомунікаційних мереж
Рішеннями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у
сфері зв’язку та інформатизації (далі – НКРЗІ) від 01.11.2016 затверджено зміни до Положення про радіочастотний
моніторинг у смугах радіочастот загального користування,
затвердженого рішенням НКРЗ від 16.07.2009 №1599, зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 07.08.2009 за № 741/16757
(із змінами) та визнано таким, що втратило чинність, рішення НКРЗІ від
07.04.2015 № 195 «Про затвердження Тарифів на роботи (послуги) ДП «УДЦР»,
пов’язані з користуванням РЧР та вимірюванням параметрів телекомунікаційних
мереж, і визнання такими, що втратили чинність, деяких рішень НКРЗ та НКРЗІ»,
зареєстроване в Міністерстві юстиції України 10.06.2015 за № 687/27132.
Даний проект рішення погоджено з
Антимонопольним комітетом України та Державною регуляторною службою України
(далі – ДРС).
Також, 01.11.2016 НКРЗІ прийнято рішення «Про затвердження Тарифів на
роботи (послуги) ДП «Український державний центр радіочастот», пов’язані з
користуванням РЧР та вимірюванням параметрів телекомунікаційних мереж»
(далі – Рішення), яке набере чинності одночасно з набранням чинності
рішенням НКРЗІ про визнання таким, що втратило чинність, рішення НКРЗІ від 07.04.2015 № 195
«Про затвердження Тарифів на роботи (послуги) державного підприємства «Український державний центр
радіочастот», пов’язані з користуванням радіочастотним ресурсом України та
вимірюванням параметрів телекомунікаційних мереж, і визнання такими, що втратили чинність, деяких
рішень НКРЗ та НКРЗІ», зареєстрованого в Мін’юсті 10.06.2015 за № 687/27132, але не раніше дня його
офіційного опублікування.
Проект Рішення не погоджувався НКРЗІ з заінтересованими
державними органами, зокрема ДРС.
Відповідно до інформації, зазначеної у
Аналізі регуляторного впливу, «у разі внесення
узгоджених між собою змін до Положення про радіочастотний моніторинг у смугах
радіочастот загального користування та тарифів на роботи (послуги) УДЦР,
останні, відповідно до норм пункту 13 Положення про НКРЗІ, затвердженого Указом
Президента України від 23.11.2011 № 1067 (далі – Положення про НКРЗІ), не
потребуватимуть узгодження з іншими органами державної влади». Пунктом 13
Положення про НКРЗІ встановлено, що, рішення НКРЗІ, які відповідно до закону є регуляторними
актами (крім рішень щодо встановлення тарифів), розробляються, розглядаються,
приймаються та оприлюднюються з урахуванням
вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері
господарської діяльності».
Вказані рішення НКРЗІ буде направлено на державну
реєстрацію до Міністерства юстиції України.
Проте, Інтернет Асоціація України (далі – ІнАУ) вважає, що Рішення
потребує погодження з Державною регуляторною службою України в порядку,
визначеному законодавством. Таку позицію обґрунтовуємо наступним.
Відповідно до пункту 7 частини другої статті 14 та частини
четвертої статті 16 Закону України «Про радіочастотний
ресурс України» НКРЗІ, здійснюючи повноваження у сфері користування
радіочастотним ресурсом України, встановлює тарифи на роботи (послуги) УДЦР.
Стаття 3 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері
господарської діяльності» визначає
сферу дії цього Закону та визначає випадки та види актів, на які не
поширюється дія Закону.
Положенням про державну реєстрацію
нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення
про державну реєстрацію нормативно-правових актів, затвердженим наказом
Міністерства юстиції України від 12.04.2005 № 34/5, зареєстрованим в Міністерстві
юстиції України 12.04.2005 за № 381/10661 (далі – Положення про державну реєстрацію
нормативно-правових актів) передбачено, що відповідно
до частини першої статті 21 Закону України «Про засади державної
регуляторної політики у сфері господарської діяльності»
проекти регуляторних актів, які розробляються центральними органами виконавчої
влади, підлягають погодженню із центральним органом виконавчої влади, що
реалізує державну регуляторну політику у встановленому цим Законом порядку. Рішення
національних комісій регулювання природних монополій, які відповідно до закону
є регуляторними актами (крім рішень щодо встановлення тарифів), розробляються, розглядаються,
приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської
діяльності».
Національні комісії регулювання
природних монополій, відповідно до статті 13 Закону України «Про природні
монополії» та покладених на них завдань, зокрема, формують у відповідних сферах
природних монополій цінову політику, визначають умови доступу споживачів до
товарів, що виробляються суб’єктами природних монополій.
Проте, УДЦР не
виробляє (не надає) послуги, які перебувають у стані природної монополії або
суміжних ринках.
НКРЗІ, відповідно до
повноважень, встановлених статтею 18 Закону України «Про телекомунікації»,
здійснює тарифне регулювання у сфері телекомунікацій та встановлює порядок
взаєморозрахунків між операторами
телекомунікацій.
Статтею 15 Закону
України «Про природні монополії» також встановлено, що рішення комісій, які
відповідно до закону є регуляторними актами (крім рішень щодо встановлення
тарифів), розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з
урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у
сфері господарської діяльності».
Отже, рішення НКРЗІ «Про затвердження тарифів на роботи (послуги) ДП «Український державний центр радіочастот»,
пов’язані з користуванням РЧР та вимірюванням параметрів
телекомунікаційних мереж» є регуляторним актом, який підлягає погодженню з
заінтересованими державними органами, оскільки своїм рішенням національний
регулятор затверджує розміри тарифів не у сфері природної монополії або
суміжних ринків.
Крім цього, стаття 3 Закону України «Про засади державної
регуляторної політики у сфері господарської діяльності» не звільняє національні комісії регулювання природних монополій у вчиненні дій щодо погодження регуляторних актів, які встановлюють ціни
(тарифи) на послуги, в т.ч. і на ринках природних монополій або суміжних
ринках, крім актів, якими встановлюються ціни/тарифи на житлово-комунальні
послуги.
Підсумовуючи наведене, ІнАУ вважає, що Рішення підлягає погодженню з Державною
регуляторною службою України.
Тому, відповідно до підпункту «в» пункту 13 Положення про державну реєстрацію
нормативно-правових актів просимо відмовити у державній реєстрації рішення НКРЗІ «Про затвердження Тарифів на
роботи (послуги) ДП «Український державний центр радіочастот», пов’язані з
користуванням РЧР та вимірюванням параметрів телекомунікаційних мереж», оскільки
проект даного документу не узгоджено із заінтересованими органами, зокрема,
Державною регуляторною службою України.
Голова
Правління
Інтернет
Асоціації України О.
Федієнко
|