Українська мережа обміну трафіком
Третейський Суд Інтернет Асоціації України
Проект
Дослідження інтернет-аудиторії України
Глосарій сфери інтернет-реклами


Лист №132 від 11.08.2016 Міністерство фінансів України про не підтримку пропозицій НКРЗІ щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України»

 

 

 

 

Міністерство фінансів України

 

 

 

 

Вих. №132

Від «11» серпня 2016 р.

 

 

Про не підтримку пропозицій НКРЗІ

щодо проекту Закону України «Про

внесення змін до Податкового кодексу України»

 

Інтернет Асоціація України, яка об’єднує понад 180 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій (далі - ІнАУ), засвідчує Вам свою повагу та звертається з наступним.

19 липня 2016 року рішенням НКРЗІ №376 схвалено та направлено до Міністерства фінансів України пропозиції щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (далі – Пропозиції НКРЗІ до ПКУ).

За результатами аналізу Пропозицій НКРЗІ до ПКУ ІнАУ висловлює наступну позицію.

Вважаємо, що Пропозиції НКРЗІ до ПКУ є економічно необґрунтованими та дискримінаційними по відношенню до низки операторів, оскільки ними для певних діапазонів радіочастот (2300 – 2400 МГц та 2500 - 2690 МГц) ставка рентної плати підвищується в 489 разів!!!, в той час як для операторів стільникового радіозв’язку, які навіть в поточних складних економічних умовах отримують надприбутки, ставка зменшується на 13,4%.

Вказаний вище діапазон частот використовується для надання послуги доступу до мережі Інтернет за технологіями фіксованого радіодоступу переважно у сільській місцевості. Справа в тому, що великі гравці ринку телекомунікацій не поспішають підключати споживачів у віддалених регіонах України, гірській місцевості, селах з відсутньою проводовою інфраструктурою. Очевидно, що запропоновані НКРЗІ зміни призведуть до повного припинення діяльності операторів, які з використанням зазначених вище діапазонів радіочастот в основному надають послуги бездротового доступу до Інтернет в малих містах та сільській місцевості, що в свою чергу приведе до подальшої монополізації ринку великими операторами та до непередбачуваних соціальних наслідків. Тобто, жителі віддалених регіонів України можуть взагалі залишитися без доступу до Інтернет, таким чином впровадження держаних електронних сервісів типу eGov, ProZorro по всій країні може залишитися під загрозою зриву! Крім того, ця «новація» призведе до пониження місця України у світовому рейтингу розвитку Інтернету, а так саме до подорожання вартості домашнього інтернету, що безпосередньо буде погіршувати позиції України у відповідному рейтингу МСЕ. Ці два фактори призведуть до погіршення інвестиційного клімату  у країні.

Також не зрозуміло, на чому ґрунтується Пропозиції НКРЗІ до ПКУ викладені в примітці 5, що для ширини смуги радіочастот більше 40 МГц (20 Х 2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику рентної плати-користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується підвищувальний коефіцієнт 1,4.

Таким чином, запропоновані Пропозиції НКРЗІ до ПКУ не відповідають засадам, закріпленим у ст.13 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» та статтях 6, 18, 43 Закону України «Про телекомунікації», оскільки вони не сприяють створенню відкритих, недискримінаційних і прозорих умов доступу до ринку телекомунікацій та діяльності на ньому, заохоченню конкуренції в інтересах суспільства, залученню інвестицій у розвиток телекомунікацій України і впровадженню нових видів телекомунікаційних послуг і застосуванню новітніх технологій, а також не враховують особливостей використовуваних технологій та діапазонів частот, в яких вони використовуються.

Запровадження таких змін, призведе до суттєвого погіршення фінансових результатів діяльності малих та середніх операторів, і як результат, до повного припинення їх діяльності. Адже пропозиція НКРЗІ фактично змінює умови роботи для компаній, які свого часу законно отримали ліцензії на користування РЧР. Це створює негативний прецедент на ринку, коли держава фактично знищує інвестора й це точно погіршить наші стосунки з міжнародними фінансовими установами та закордонними інвесторами.

Зменшення кількості діючих суб’єктів господарювання водночас із запропонованим НКРЗІ пониженням ставки рентної плати для великих операторів стільникового радіозв’язку призведе до невиконання дохідної частини Державного бюджету України, погіршення інвестиційного клімату та відсутності інтересу з боку потенційних інвесторів до отримання на конкурсних чи тендерних засадах нових ліцензій на користування радіочастотним ресурсом із використанням радіотехнології зв'язку четвертого покоління.

 

ІнАУ вважає, що запропоновані до обговорення Пропозиції НКРЗІ до ПКУ є категорично неприйнятними і не підтримують їх.

 

Пропонуємо Міністерству фінансів України відхилити Пропозиції НКРЗІ до ПКУ.

 

 

 

 

З повагою,

 

Голова Правління

Інтернет Асоціації України                                                                   О.Федієнко

 

Інтернет Асоціація України:
04053, Украина, г.Киев,
О.Гончара, 15/3, офіс 22.
Тел./факс: +38 044 278-2925
Web: www.inau.ua
E-mail: dir [at] inau.ua
© Інтернет Асоціація України, 2014
При використанні матеріалів ІнАУ посилання на сайт є обов'язковим.