Лист №163 від 10.09.2014 Першому заступнику прокурора м.Харкова щодо рішенням Харківської міської ради від 24.10.12 №882/12 (із змінами від 06.08.14 №1643/14) про затвердження Програми «Єдиний комунікаційний канал» в багатоквартирних житлових будинках
Першому заступнику прокурора
міста Харкова
Бондаренку О.В.
Копія: Генеральному прокурору України
Яремі В.Г.
Прокурору Харківської області
Данильченку Ю.Б.
Вих. № 163
від «10» вересня 2014 р.
Щодо рішенням Харківської міської ради від 24.10.2012 № 882/12 (із змінами від 06.08.2014 № 1643/14) про затвердження Програми «Єдиний комунікаційний канал» в багатоквартирних житлових будинках міста Харкова
Шановний Олександре Володимировичу!
Інтернет Асоціація України (ІнАУ), яка об'єднує понад 160 підприємств сфери інформаційно-комунікаційних технологій України, засвідчує Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.
Рішенням 4 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 12.12.2011 № 142/11 легалізовано посередника в особі Комунального спеціалізованого підприємства «Інженерні мережі» для збирання коштів з підприємств за розташування телекомунікаційного обладнання.
Зокрема, рішенням Харківського територіального відділення Антимонопольного комітету України від 30.03.2012 № 38-к було визнано порушення законодавства про захист економічної конкуренції дії КСП «Інженерні мережі» щодо встановлення без об’єктивних причин в рівнозначних договорах сервітуту різного розміру щомісячної плати, в один і той же період часу для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з надання телекомунікаційних послуг населенню, що мешкають в цих будинках.
Крім того, Рішенням Харківської міської ради від 24.10.2012 № 882/12 (із змінами від 06.08.2014 № 1643/14) затверджено Програму «Єдиний комунікаційний канал» в багатоквартирних житлових будинках міста Харкова (Далі - Програма).
1. Вказаним рішенням передбачається будівництво єдиного комунікаційного каналу і перенесення в нього існуючих комунікаційних мереж згідно з прийнятими правилами та нормами будівництва.
Втім, вказаним рішенням чітко не визначено прозорої процедури використання єдиного комунікаційного каналу, не визначено порядку надання доступу операторів, провайдерів телекомунікацій до нього, підстав відмови в наданні доступу, яким чином доступ отримають нові оператори і провайдери, що ще не мають існуючих телекомунікаційних мереж тощо.
При практичній реалізації проекту можливі чисельні зловживання з боку місцевого самоврядування, корупційні схеми, а також усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) значної кількості операторів, провайдерів телекомунікацій.
2. Відповідно до пункту 5. Програми, з метою контролю експлуатації та звільнення під’їздів будинків комунальної власності від комунікаційних мереж операторів і провайдерів телекомунікацій, розміщених без дотримання чинних норм і правил, що регулюють дане питання, Харківською міською радою приймається рішення про будівництво єдиного комунікаційного каналу і перенесення в нього існуючих комунікаційних мереж згідно з прийнятими правилами та нормами будівництва.
Доцільно зазначити, що у боротьбі із мережами, розміщеними без дотримання норм і правил, перенесення передбачається щодо всіх телеком мереж, в тому числі, і законно збудованих/ законно розміщених.
Зі змісту Програми можна дійти висновку про наявність в подальшому практики безпідставного розірвання діючих договорів сервітутів між КСП «Інженерні мережі» та суб’єктами господарювання телекомунікаційної сфери.
В той же час, перенесення без згоди, пошкодження, вирізка телекомунікаційних мереж операторів і провайдерів телекомунікацій є посяганням на гарантоване Конституцією, Цивільним кодексом України право власності.
3. Крім того, Програмою визначено, що надання місця в комунікаційному каналі буде здійснюватись на платній основі (п.2), перенесення існуючої та прокладання нової кабельної мережі операторів та провайдерів в єдиному комунікаційному каналі (п.3).
Втім, Програма не передбачає механізму компенсації операторам, провайдерам телекомунікацій витрачених коштів на законно побудовані телекомунікаційні мережі і за які оператори сплачують щомісячну плату за договорами сервітутами.
На підставі зазначеного, в межах повноважень щодо нагляду за додержанням і застосуванням законів, відповідності актів, які видаються всіма органами вимогам Конституції України та чинним законам, просимо внести подання про усунення порушень закону, а також скасування рішення Харківської міської ради від 24.10.2012 № 882/12 (із змінами від 06.08.2014 № 1643/14) про затвердження Програми «Єдиний комунікаційний канал» в багатоквартирних житлових будинках міста Харкова, окремих його частин або приведення його у відповідність із чинним законодавством України.
З повагою,
Голова Правління
Інтернет Асоціації України Т. Попова
|